Tijd om aan de slag te gaan - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van nickshofland - WaarBenJij.nu Tijd om aan de slag te gaan - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van nickshofland - WaarBenJij.nu

Tijd om aan de slag te gaan

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2013 | Saudi Arabië, Riyad

Marhaba (Hallo),

Na twee dagen van rust en om alles een beetje op orde krijgen ben ik aan de slag gegaan. Om te beginnen zal ik maar eens mijn werkomgeving schetsen. Ik werk hier in het herbarium van de universiteit (dat tevens dubbelt als kantoor ruimte) op de tweede verdieping van de universiteit. (Ze tellen hier de verdiepingen trouwens anders dan bij ons, de beganegrond is hier namelijk gelijk de eerste verdieping.) Ik heb in principe ook nog een kantoor/lab op de beganegrond maar het is daar echt een doolhof en ik ben dan ook gelijk weer vergeten waar dat ook alweer zat.
Mijn kantoor op de tweede verdieping deel ik met een indiër (die goed engels praat) en een arabier (die weinig engels praat), Mohamed zit hier ook wel eens.

Het werk zelf is nog een beetje op gang aan het komen. Het bestaat nu voornamelijk uit literatuur lezen. Omdat ik mijzelf echter wel gelijk nuttig wilde maken ben ik ook gelijk maar begonnen met het updaten van de soortenlijst van arabische planten in de database. Ik ben hier momenteel een aantal eigenschappen aan het toevoegen, namelijk levensvorm en chorotype (distributie).

Verder ben ik er nu vrij zeker van dat ik alleen op een gang zit. De eerste dagen dacht ik nog dat er gewoon niemand was omdat ik in het weekend aangekomen was. Gezien ik nu echter nog steeds geen geluiden van de rest van de gang heb horen komen ben ik er vrij zeker van dat ik alleen op een gang zit. Ik moet zeggen dat dat wel een beetje eenzaam is, maar het voordeel is dat ik wel de badkamer en keuken voor mezelf heb.

Mijn stage bestaat echter niet alleen uit werk hier in Riyad. Er zijn ook drie of vier veldwerk reizen gepland om data te verzamelen. Vanmiddag zal de eerste trip beginnen. We gaan met zijn vieren: Mohamed, Jacob (de indiër met wie ik een kantoor deel), een andere PhD student van Mohamed en ik zelf natuurlijk. We zullen vier dagen weg zijn om de vegetatie van het eerste transect in kaart te brengen (van Jedda tot Medina). Ik ben erg benieuwd wat ik hier tegen ga komen en zie dan ook erg naar de reis uit.

Alle goeds gewenst vanuit het zuiden en hopelijk knapt het weer in Nederland ook weer eens op.

Groeten,

Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Maart 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 6152

Voorgaande reizen:

08 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

06 Maart 2013 - 15 Juni 2013

Stage aan King Saud University

Landen bezocht: